Create a free forum in seconds.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to O R G A N I S T. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (8) « First ... 6 7 [8]  ( Go to first unread post )

Hauptwerk, Sygsoft Holland
Marien
Posted: Tue 7 Dec 2010, 02:33

Advanced Member
*

Group: Members
Member No.: 75

QUOTE (Henk in 't Veld @ Fri 3 Dec 2010, 12:22)
Een vraag kan je ook je pc vullen met eenregister uit de ene kerk en een register weer uit een andere kerk, het is leuk om dan zelf een orgel zamen te stellen,kan je wat uit proberen.
Er zijn kerk orgels met enkele mooie registers en andere orgels weer ander registers, om die dan op een orgel te kunnen samen voegen.

Dat gaat niet. Leuk bedacht om bijvoorbeeld van orgel 1 de fluiten de pakken, de prestanten van orgel 2, de tongwerken van orgel 3, de strijkers van orgel 4 enz. Dat klopt niet met de filosofie achter Hauptwerk: een bestaand pijporgel virtueel bespeelbaar maken. Dus het bestaande orgel wordt geaccepteerd zoals het is.

Wel nemen de meeste makers van samplesets wat vrijheden:
-Uitbreiding klavieromvang (bv van c3 maar g3)
-Extra koppels (bv Kampen, afzonderlijke pedaalkoppels, extra klavierkoppels)
-Extra register uit ander orgel (bv Vox Humana van Vollenhove)
-Extra registers door verandering bestaande registers (bv deel positief + Contrebombarde 32' Metz)
-Extra tremulant(en)

Wanneer je deze niet-originele toevoegingen niet wil, gebruik je ze niet.
Hans Bolier
Posted: Tue 7 Dec 2010, 10:31

New
*

Member No.: 250

het gaat wel wanneer je onbeveiligde samples hebt. De handleiding hoe een sampleset te maken kun je op aanvraag krijgen bij Milan Digital Audio.
johanblok
Posted: Tue 7 Dec 2010, 11:51

Advanced Member
*

Member No.: 58

Je kunt in hauptwerk wel een orgel samenstellen uit de stemmen van diverse andere orgels, voorzover dit door de licentie is toegestaan (bij mijn weten is dit alleen bij de samplesets van OrganArtMedia niet toegestaan). Of het ook een mooi resultaat geeft is een andere vraag. Je mengt pijpen die opgenomen zijn in een andere ruimte met een andere akoustiek. Vergeleken met het samenstellen van een echt pijporgel uit materiaal van diverse bronnen, heb je dus nog een extra complicatie voor een mooi eindresultaat. Je zult in ieder geval moet werken met volledig droge samples waar je dan akoestiek aan toevoegt. Dat zou een redelijk resultaat kunnen geven.

De vraag is echter wel waarom je het zou willen. Hauptwerk is juist goed in het overbrengen van de eigen sfeer, karakteristieken en akoestiek van een orgel in een bepaalde ruimte. Daarom is het juist ook zo'n goed studieinstrument. Ik durf te beweren dat het in veel opzichten een beter studieinstrument is dan een huispijporgel.
Henk in 't Veld
Posted: Tue 7 Dec 2010, 21:25

Advanced Member
*

Member No.: 303

Ik denk dat ik mijn cantilena maar laat her intoneren dat is ook mogelijk is al een keer gedaan maar na de verhuizing klonk hij niet optimaal meer.
Terrug gezet in de fabrieks intonatie ,er is nog wat aan de klank te verbouwen.
Wie kan mij zeggen wat dit ongeveer kost.
Wat voor hoofdtelefoon kan ik het beste op mijn orgel gebruiken,gebruik nu een sennheiser fd 477 , niet slecht maar kan denk ik beter.
Willem Frijters
Posted: Wed 15 Dec 2010, 23:51

New
*

Member No.: 171

Ik gebruik als hoofdtelefoon het model AKG K270 studio momenteel niet meer te koop maar er zal zeker een opvolger zijn die beter is.

Hauptwerk is mooi maar je moet wel kennis hebben van een PC – midi – audio – Engels.
Ik zelf gebruik hauptwerk met de sampleset van de grote kerk te Zwolle, en ben er zeer tevreden over.
Momenteel ben ik bezig om een nieuwe computer samen te stellen met een i7 of i5 processor met 16GB ram.

Willem
Hans Bolier
Posted: Mon 14 Nov 2011, 16:36

New
*

Member No.: 250

QUOTE (Marien @ Fri 3 Dec 2010, 01:19)
QUOTE (Hans Bolier @ Fri 19 Nov 2010, 12:40)
btw.... via via hoorde ik dat er van het van Dam orgel in Tholen onlangs samples opgenomen zijn, weet iemand daar misschien iets meer over?

via via, geruchten, posts op forums, maar tot op heden geen officiële aankondiging op welke website dan ook.

vind ik toch achteraf een beetje flauw antwoord als een jaar later de namen opduiken van de producenten
Jaco
Posted: Mon 14 Nov 2011, 19:53

Golden Member
*

Member No.: 108

Daarover is op een ander forum al veel geschreven...
Marien
Posted: Wed 7 Dec 2011, 20:02

Advanced Member
*

QUOTE (Hans Bolier @ Mon 14 Nov 2011, 16:36)
vind ik toch achteraf een beetje flauw antwoord als een jaar later de namen opduiken van de producenten

Dat kan misschien flauw overkomen, maar het lijkt me toch wel logisch dat ik op dat moment toch geen mededelingen kon doen. Een sampleset maken voor Hauptwerk is geen kleinigheid, zeker wanneer er sprake is van surround-opnames en gesampelde tremulanten. Daarnaast vind ik dat dit soort nieuws niet moet worden aangekondigd op een forum, maar via de website en het twitter-account van Voxus. In de toekomst zal dat niet anders zijn. Ik ga niet in op geruchten, wanneer er nieuws is wordt dat verspreid via de bovengenoemde media.
Erik van der Heijden
Posted: Thu 8 Dec 2011, 21:35

New
*

Member No.: 321

een gesamplede tremulant.... dat lijkt me het einde!

Groeten,
Erik
Marien
Posted: Tue 10 Apr 2012, 15:45

Advanced Member
*

QUOTE (Erik van der Heijden @ Thu 8 Dec 2011, 21:35)

Bij deze, Erik!
Martijn
Posted: Tue 10 Apr 2012, 17:56

Advanced Member
*

Member No.: 38

QUOTE (Marien @ Tue 10 Apr 2012, 14:45)
QUOTE (Erik van der Heijden @ Thu 8 Dec 2011, 21:35)

Bij deze, Erik!

Sorry hoor, maar dit is echt verschikkelijk misbruik naar mijn mening. 3 tremulanten met allemaal verschillende slag en diepte lekker door elkaar. Zeker na een dag stemmen kan ik dit echt niet verdragen.
« Next Oldest | Electronicum | Next Newest »
InvisionFree - Free Forum Hosting
Join the millions that use us for their forum communities. Create your own forum today.
Learn More · Sign-up for Free

Topic OptionsPages: (8) « First ... 6 7 [8] 

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0937 seconds | Archive