InvisionFree - Free Forum Hosting
Enjoy forums? Start your own community for free.

Learn More · Register Now
Welcome to O R G A N I S T. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Reil te Heerde viert feestelijk 75-jarig bestaan, Een boekje, DVD+CD en orgelbespelingen
cjroeleveld
Posted: Thu 28 May 2009, 10:19

Administrator
*

Group: Admin
Member No.: 1

Heerde: orgelmakerij Reil 75 jaar
Bron: Veluweland.nl
(Kon. BDU uitgevers)

HEERDE – Orgelmakerij Reil bestaat 75 jaar. Het gerenommeerde bedrijf maakte ter gelegenheid daarvan een jubileumboekje met dvd en cd dat op 6 juni tijdens de receptie wordt uitgereikt aan genodigden. Tussen 10.00 en 16.00 uur krijgen die de gelegenheid om de orgelmakerij te bezichtigen. Tevens mogen ze het nieuwe orgel voor Rosenheim bekijken en wat nog meer zegt: beluisteren. Daarvoor verantwoordelijk zijn de organisten Konrad Heimbeck in Rosenheim en Erik-Jan van der Hel, organist van de Immanuëlkerk in Ermelo, van wie een aantal voor deze gelegenheid gecomponeerde werken te beluisteren zijn. Han en Alie Reil en Annie Reil-Vorstelman zullen deze middag de genodigden de hand drukken. Han is weliswaar gepensioneerd maar nog altijd actief binnen de onderneming. Aly is enkele jaren geleden gepensioneerd en Annie gaat volgend jaar met pensioen. Wie het bedrijf met een cadeau wil verblijden kan dat het best doen door een bedrag over te maken op rekeningnummer 49 n10 60 014 ten name van Reil 75 jaar te Heerde. De bijdragen worden geschonken aan instellingen.

Reil heeft het nodige gepresteerd op het gebied van orgelbouw; teveel om allemaal op te noemen. Voor mij springt het koororgel in Kampen er echt uit, maar ook de restauratie van het Wiegleb orgel uit 1738 in de Stiftskirche St. Gumbertus te Ansbach, die door hen werd gerestaureerd en zo in 2007 weer in haar oude glorie aan het publiek kon worden gepresenteerd, is een eervolle vermelding meer dan waard. Ik maakte er de nodige foto's van, waarvan ik er hier een tweetal plaats:

user posted image

user posted image
Willemijn Hissink
Posted: Thu 28 May 2009, 21:46

Golden Member
*

Group: Members
Member No.: 173

Is het voor belangstellenden ook mogelijk om een kijkje te nemen?
cjroeleveld
Posted: Fri 29 May 2009, 09:07

Administrator
*

Ik heb even voor je gebeld naar de firma Reil.
Zoals ik al verwachtte: iedereen is hartelijk welkom! Gedurende de dag zullen er diverse orgelbespelingen zijn, die je kunt bijwonen etc. Die dag wordt ook het boekje en de jubileum CD + DVD te koop aangeboden. De secretaresse belt mij nog terug inzake de prijs.

Alleen jammer dat het nu net die zaterdag ook al Orgeldag Groningen en Orgeldag Leiden is...... huil.gif
anton
Posted: Fri 29 May 2009, 10:09

Golden Member
*

Member No.: 53

QUOTE (cjroeleveld @ Fri 29 May 2009, 08:07)
Ik heb even voor je gebeld naar de firma Reil.
Zoals ik al verwachtte: iedereen is hartelijk welkom! Gedurende de dag zullen er diverse orgelbespelingen zijn, die je kunt bijwonen etc. Die dag wordt ook het boekje en de jubileum CD + DVD te koop aangeboden. De secretaresse belt mij nog terug inzake de prijs.

Alleen jammer dat het nu net die zaterdag ook al Orgeldag Groningen en Orgeldag Leiden is...... huil.gif

Zou ik ook mogen komen ?
cjroeleveld
Posted: Fri 29 May 2009, 11:21

Administrator
*

Ik denk het wel Anton, als je je maar een beetje gedraagt. biggrin.gif

Kreeg net een telefoontje van de secretaresse. Men verwacht veel toeloop en heeft de festiviteiten daarom verdeeld over twee dagen. De zaterdag is voor organisten en zakelijke relaties, die van ver moeten komen en de vrijdag ervoor is voor mensen uit de regio. Op vrijdag kun je er dus ook terecht.

Wat het boekje+CD+DVD gaat kosten, is nog niet bekend; ze is nu de facturen aan het optellen, om tot een prijsbepaling te komen. Ik mag jullie in ieder geval mededelen dat het onder de 20 euro zal blijven in totaal.

Hans Hissink
Posted: Sun 31 May 2009, 00:01

Advanced Member
*

Member No.: 223

QUOTE (cjroeleveld @ Thu 28 May 2009, 10:19)
(Kon. BDU uitgevers)

HEERDE – Orgelmakerij Reil bestaat 75 jaar. Het gerenommeerde bedrijf maakte ter gelegenheid daarvan een jubileumboekje met dvd en cd dat op 6 juni tijdens de receptie wordt uitgereikt aan genodigden. Tussen 10.00 en 16.00 uur krijgen die de gelegenheid om de orgelmakerij te bezichtigen. Tevens mogen ze het nieuwe orgel voor Rosenheim bekijken en wat nog meer zegt: beluisteren. Daarvoor verantwoordelijk zijn de organisten Konrad Heimbeck in Rosenheim en Erik-Jan van der Hel, organist van de Immanuëlkerk in Ermelo, van wie een aantal voor deze gelegenheid gecomponeerde werken te beluisteren zijn. Han en Alie Reil en Annie Reil-Vorstelman zullen deze middag de genodigden de hand drukken. Han is weliswaar gepensioneerd maar nog altijd actief binnen de onderneming. Aly is enkele jaren geleden gepensioneerd en Annie gaat volgend jaar met pensioen. Wie het bedrijf met een cadeau wil verblijden kan dat het best doen door een bedrag over te maken op rekeningnummer 49 n10 60 014 ten name van Reil 75 jaar te Heerde. De bijdragen worden geschonken aan instellingen.

Reil heeft het nodige gepresteerd op het gebied van orgelbouw; teveel om allemaal op te noemen. Voor mij springt het koororgel in Kampen er echt uit, maar ook de restauratie van het Wiegleb orgel uit 1738 in de Stiftskirche St. Gumbertus te Ansbach, die door hen werd gerestaureerd en zo in 2007 weer in haar oude glorie aan het publiek kon worden gepresenteerd, is een eervolle vermelding meer dan waard. Ik maakte er de nodige foto's van, waarvan ik er hier een tweetal plaats:

user posted image

user posted image

Met het gevolg dat Willemijn met geen mogelijkheid naar de orgeldag in Barneveld is te krijgen.
cjroeleveld
Posted: Mon 1 Jun 2009, 21:58

Administrator
*

Och Hans, Barneveld loopt niet weg en er springt voorlopig ook niet meer iemand van de toren daar. Voor een volgend jubileum van Reil moet je echter 25 jaar wachten..... En het zijn uitermate vriendelijke mensen daar; ik kan het weten, mien Mo komp uut Kaampn. biggrin.gif

Willemijn Hissink
Posted: Tue 2 Jun 2009, 19:21

Golden Member
*

Member No.: 173

QUOTE (Hans Hissink @ Sat 30 May 2009, 22:01)
QUOTE (cjroeleveld @ Thu 28 May 2009, 10:19)
(Kon. BDU uitgevers)

[i]HEERDE – Orgelmakerij Reil bestaat 75 jaar. Het gerenommeerde bedrijf maakte ter gelegenheid daarvan een jubileumboekje met dvd en cd dat op 6 juni tijdens de receptie wordt uitgereikt aan genodigden. Tussen 10.00 en 16.00 uur krijgen die de gelegenheid om de orgelmakerij te bezichtigen. 

Met het gevolg dat Willemijn met geen mogelijkheid naar de orgeldag in Barneveld is te krijgen.

Daarom heb ik ook besloten om naar Heerde te gaan.
Martijn
Posted: Tue 2 Jun 2009, 20:00

Advanced Member
*

Member No.: 38

QUOTE (cjroeleveld @ Fri 29 May 2009, 10:21)
Ik denk het wel Anton, als je je maar een beetje gedraagt. biggrin.gif

Kreeg net een telefoontje van de secretaresse. Men verwacht veel toeloop en heeft de festiviteiten daarom verdeeld over twee dagen. De zaterdag is voor organisten en zakelijke relaties, die van ver moeten komen en de vrijdag ervoor is voor mensen uit de regio. Op vrijdag kun je er dus ook terecht.

Wat het boekje+CD+DVD gaat kosten, is nog niet bekend; ze is nu de facturen aan het optellen, om tot een prijsbepaling te komen. Ik mag jullie in ieder geval mededelen dat het onder de 20 euro zal blijven in totaal.

orgelnieuws: 17.50 euro / 20 euro incl verzending
« Next Oldest | Kerkorgelnieuws | Next Newest »
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Topic Options Quick Reply

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1011 seconds | Archive