| · Toelichting · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
InvisionFree gives you all the tools to create a successful discussion community. | Welcome to O R G A N I S T. We hope you enjoy your visit. You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free. Join our community! If you're already a member please log in to your account to access all of our features: |
| Pages: (3) [1] 2 3 ( Go to first unread post ) | ![]() ![]() ![]() |
| jwhakvoort |
Posted: Wed 17 Jun 2009, 18:37
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 737 Member No.: 70 Joined: 7-January 06 |
Misschien is het leuk om op deze plaats een verkiezing ' het lelijkste orgelfront van Nederland' te organiseren als ludieke opvolger van 'de mooiste kerk van Nederland'-verkiezing.
Als we nu tot eind deze maand kandidaten aanmelden, maken we er daarna een poll van en kunnen we stemmen. Om een aanzet te geven hierbij de eerste kandidaat: Gereformeerde Kerk Enkhuizen Wie volgt? |
| Fulps Valstar |
Posted: Wed 17 Jun 2009, 19:00
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 489 Member No.: 219 Joined: 4-January 08 |
Hierbij mijn orgeltje, wordt misschien wel kampioen
http://195.108.118.111/scripts/wwwopac.exe...E=NL&LIJST=lang |
| cjroeleveld |
Posted: Wed 17 Jun 2009, 19:07
|
|
Administrator ![]() Group: Admin Posts: 2.061 Member No.: 1 Joined: 21-July 05 |
Leuk idee jwhakvoort. We beperken ons tot Nederland. Ik had ook al een soortgelijke gedachte inzake: wat is je allervreselijkste track orgelmuziek in je CD-verzameling. Gaan we ook nog eens doen. Zoals jullie weten scoort de Stars and Stripes van Sousa bij mij hoog, maar ik heb nog ergere dingen....
Eens goed nadenken: wat vind ik nu echt een gedrocht van een front? Ik ken er meerdere, dus ik ga eerst eens goed nadenken wie uiteindelijk deze eretitel wat mij betreft te beurt valt.......... ![]() |
| Jaco |
Posted: Wed 17 Jun 2009, 19:35
|
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 1.190 Member No.: 108 Joined: 3-April 06 |
Hmm... Volgens mij wint 'mijn' orgel dat:
http://195.108.118.111/orgbase/e/Emmeloord...%20Rank%201.jpg Het orgel is nogal slecht onderhouden, waardoor de frontpijpen scheef staan. Zo kwamen wij tot de volgende registernamen: Kromstand 8' Gedeukt 8' Krompet 8' Maar zonder gekheid, dit zinken front, met aluminumverf bespoten, krom getrokken vurenhouten schotten aan de zijkanten en gedeukte en scheve pijpen moet toch hoog scoren... Zeker met een lelijke fineer deur naar het pijpwerk aan de rechterkant van het front. Daarbij komt dat het orgel op de kerkvloer staat, terwijl het eigenlijk gewoon een balustrade-orgel zou moeten zijn. |
| Willemijn Hissink |
Posted: Wed 17 Jun 2009, 20:53
|
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 1.731 Member No.: 173 Joined: 25-February 07 |
Hier meteen de vierde kandidaat: De CGK te Dordrecht-Centrum.
http://195.108.118.111/orgbase/d/Dordrecht...%20Kerk%202.jpg Ook een orgel dat slecht van kwaliteit is. Verzakte en scheefstaande pijpen in het front, De spaanplaten en hardboardplaten aan de zijkant zijn kromgetrokken, diverse pijpen zijn verlengd of opgelapt en anderen zijn gedeukt. Bovendien misstaat het in het fraaie monumentale kerkinterieur! |
| cjroeleveld |
Posted: Wed 17 Jun 2009, 22:00
|
|
Administrator ![]() Group: Admin Posts: 2.061 Member No.: 1 Joined: 21-July 05 |
|
| Niels |
Posted: Wed 17 Jun 2009, 22:58
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 571 Member No.: 57 Joined: 6-November 05 |
|
| Fulps Valstar |
Posted: Wed 17 Jun 2009, 23:53
|
||
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 489 Member No.: 219 Joined: 4-January 08 |
Ik vin nog steeds dat mijn pieremegoggeltje kans maakt op eeuwige lelijkheidsroem . |
||
| johanblok |
Posted: Thu 18 Jun 2009, 07:26
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 656 Member No.: 58 Joined: 8-November 05 |
Die van Jaco en Willemijn zijn toch wel het fraaist in al hun lelijkheid. Bij de eerste staan de pijpen op het oog nog aardig in het gelid, bij Willemijn zie je met name aan de linkerzijkant een en ander zo scheef staan dat het aan het erf van een oud ijzer boer doet denken.
|
| marcoborkent |
Posted: Thu 18 Jun 2009, 09:32
|
||
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 1.089 Member No.: 74 Joined: 26-January 06 |
Nou, die vind ik nog reuze meevallen. De kleur is niet mijn favoriet, maar past wel bij het kerkinterieur. |
||
| cjroeleveld |
Posted: Thu 18 Jun 2009, 09:47
|
||
|
Het gaat me niet zozeer om de kleur, hoewel die ook niets bijdraagt aan het uiterlijk. Maar dat front, wat is dat nu voor een onzinnig samenraapsel van niet bestaande bouwstijlen. En die paneeltjes eronder, totaal gebrek aan enig gevoel voor verhoudingen, vlakvulling en dergelijke. Dan staan er ook nog twee van die piemelige pilaartjes onder, nee, jongens, dit kan echt niet. Ik vind sommige orgels, die anderen aandragen weliswaar in slechte staat, maar zeker geen lelijke frontontwerpen en ik dacht dat het daarom ging. Als het gaat om de slechte staat, dan weet ik er ook nog wel een paar........ |
||
| Jan |
Posted: Thu 18 Jun 2009, 13:28
|
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 1.429 Member No.: 42 Joined: 23-September 05 |
Doen deze orgels ook mee?
![]() |
| Jaco |
Posted: Thu 18 Jun 2009, 15:20
|
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 1.190 Member No.: 108 Joined: 3-April 06 |
Hmm ik vind een opgespoten tandenborstel met veel deuken en scheve haren anders niet het toppunt van schoonheid.
Zelf vind ik Dordt-Centrum inderdaad ook onaanzienlijk en absoluut niet passend bij het interieur. |
| Willemijn Hissink |
Posted: Thu 18 Jun 2009, 19:25
|
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 1.731 Member No.: 173 Joined: 25-February 07 |
Dus "mijn" orgel wordt kampioen!
|
| Wout van Kuilenburg |
Posted: Fri 19 Jun 2009, 10:13
|
|
Member ![]() Group: Members Posts: 92 Member No.: 155 Joined: 14-April 06 |
Al die organisten die zich schamen voor het orgel dat hun is toevertrouwd, zouden misschien wat meer moeite mogen besteden aan de aanpak van hun probleem! Praat eens met de orgelmaker die het instrument onderhoudt. Dus: niet mokken, maar de schouders eronder en aanpakken. Een goede raad: Hoed u voor goed bedoelende doe-het-zelvers!
Succes, Wout |
Pages: (3) [1] 2 3 |
![]() ![]() ![]() |