| · Toelichting · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
| Welcome to O R G A N I S T. We hope you enjoy your visit. You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free. Join our community! If you're already a member please log in to your account to access all of our features: |
| Pages: (2) [1] 2 ( Go to first unread post ) | ![]() ![]() ![]() |
| Henk-Kwakernaat |
Posted: Thu 20 Jul 2006, 20:50
|
|
Golden Member ![]() Group: Moderators Posts: 1.195 Member No.: 11 Joined: 20-August 05 |
Op 21 juli is het precies een jaar geleden dat dit forum werd gelanceerd. Een forum waar in de ruimste zin des woords zou kunnen worden geschreven en gepubliceerd over alles wat des orgels is.
Het idee voor een forum was er al wat langer, het forum 'orgelist' was feitelijk de voorloper. Door allerlei oorzaken werd dat forum uit de lucht gehaald. In april 2005 kwam ik met Cor Roeleveld te praten over de toekomst van [organist]. Duidelijk waren voor ondergetekende twee dingen : 1e de basis van de Yahoogroup [organist] was destijds goed gelegd door Dick Sanderman. 2e de mogelijkheden van internet (o.a. breedbandinternetten) maakte meer mogelijk dan effe snel de informatie ophalen omdat het anders te veel tikken kostte. Samen met Cor zijn we aan de slag gegaan, waarbij ondergetekende een stuk 'marketing' voor zijn rekening nam en waarbij Cor de technische zaken bij de kop nam. Tijdens lange (telefoon)gesprekken en ontelbare mails zijn de piketpaaltjes uitgezet. Helaas werden de voorbereidingen doorkruist door gebeurtenissen die niet de schoonheidsprijs verdienen. Er werd openlijk gesuggereerd dat [organist] de crisis van juli vorig jaar niet zou overleven. Nu, terugkijkend op die periode kunnen we zeggen daarvan geleerd te hebben, en dat in meerdere opzichten. De negatieve ervaringen laten we maar zitten, het heeft geen zin om oud zeer op te halen. In positieve zin hebben we geleerd dat het goed is een goed doordacht plan uit te werken en de kritiek aan te horen, positieve zaken daarvan te verwerken en het onbruikbare deel langs je rug te laten verdwijnen in het archief. Dank zij uw reacties ten aanzien van het al dan niet aanhouden van de Yahoogroup is duidelijk geworden dat velen hechten aan de simpele wijze van de Yahoogroup (lekker vertrouwd) Het forum (waarbij je ook rubrieken kunt aanvinken die aan je gemeld worden wanneer er nieuwe berichten zijn) is in de loop der tijd behoorlijk ontwikkeld. Door de indeling in rubrieken kan men snel zoeken, de mogelijkheid om foto's te plaatsen geeft e.e.a. een visuele meerwaarde. Het aardige is dat uit met name het kijkgedrag per rubriek duidelijk wordt waar de aandacht van de organisten naar uitgaat. De top 5 ziet er na een jaar als volgt uit : 5e plaats : Nieuwbouw met 6.792 views 4e plaats : Restauratie met 9.480 views 3e plaats : Get the Picture met 9.553 views 2e plaats : Raden maar met 17.615 views en de eerste plaats : Hangend aan de bar met 24.280 views. Zijn deze getallen nu hetgeen waar we van dromen ?? Ach, weet u, er zijn gasten die drie maal daags op een onderwerp inloggen, zo hebben ze me eens gemeld. Neemt niet weg dat organisten toch wel erg virtuele kroegtijgers lijken te zijn. En dat alles zonder dat er ook maar één organist dronken over straat gaat. Nu we toch met cijfers aan de slag zijn : van 1 juli 2005 t/m 20 juli 2006 waren er 2465 postings op de Yahoogroup [organist] en maar liefst 6566 op het forum. Hiermee zijn dus 9031 postings verzorgd in een jaar tijd. Dit alles was alleen mogelijk met de steun van een paar mensen 'achter de schermen' waarbij Cor roeleveld als eerste genoemd moet worden. Cor werkt op dit moment uitsluitend op de achtergrond mee als 'techneut'. Ik hoop dat zijn omstandigheden op niet al te lange termijn dusdanig zullen verbeteren dat hij ook weer in de 'frontoffice' gaat meewerken. Een andere man die ik wil noemen is Nico van Duren. Nico, die veel weet van orgelbouw, van restauratiewerk etc. en die beslist geen blad voor de mond neemt, heeft veel waardevolle bijdragen geleverd, met name in de startperiode toen het moeilijk was. Mede door Nico zijn we als forum ook meer oecumenisch georiënteerd geraakt. Ik weet dat er over Nico veel is afgeroddeld, hij zou in feite deze groep leiden, hij zou 'rechten' bezitten van listowner etc. Heel simpel, Nico is een zeer gewaardeerd medewerker die we in samenspraak met Cor Roeleveld beperkte rechten hebben verleend om b.v. hoeveelheden fotomateriaal te kunnen linken etc. Verder is Nico van Duren de man die een sponsor heeft weten te vinden om www.kerkorgel.net in de lucht te krijgen. Daarover behoeft geen misverstand te bestaan. En wanneer er mensen zijn die een dergelijke hoeveelheid bijdragen willen en kunnen leveren als Nico, maken we daarvoor zonodig een zelfde uitzondering. Verder zijn al die mensen die regelmatig schrijven van groot belang : voor hun is de groep in feite. Wissel informatie uit, doe dit respectvol want zeker op het forum kan de hele wereld meelezen. Ik hoop dat we het komende jaar op een goede wijze met elkaar mogen doorgaan, respectvol, met uiteraard ruimte voor humor op de daarvoor bestemde plaats. Henk Kwakernaat (moderator) mede namens Cor Roeleveld (listowner) |
| pim |
Posted: Sat 22 Jul 2006, 10:40
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 298 Member No.: 92 Joined: 1-March 06 |
nou ja jongens ik zou zeggen gefeliciteerd !!! allemaal een biertje van geraldine dat heeft ze zeker verdient !!!!
groeten Pim |
| hhvb |
Posted: Sun 23 Jul 2006, 22:43
|
||
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 235 Member No.: 16 Joined: 24-August 05 |
Deze hoop kan ik alleen maar hartelijk beamen. Met dank aan Henk, Cor en Nico voor het vele werk dat tot nu toe verzet werd! m.vr.groeten, Herman van Braak |
||
| Orgelsite |
Posted: Mon 24 Jul 2006, 12:44
|
||
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 552 Member No.: 60 Joined: 14-November 05 |
Wie is Geraldine? Overigens: er is nóg een jarige..... mijn website bestaat deze zomer maar liefst 6 jaar, als ik het goed heb! (precieze datum van aanvang weet ik niet meer, maar het was wel mei tot juli 2000 dat ik mijn website startte) Inmiddels zijn er maar liefst 2 CD'tjes nodig om de website te backuppen! ;-) |
||
| Frans Meeuws |
Posted: Mon 24 Jul 2006, 13:23
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 621 Member No.: 73 Joined: 23-January 06 |
Ook mijn gelukwensen met het eenjarig jubileum van deze site. Ik doe lang niet altijd mee met de discussie en met de spelletjes weet ik al helemaal geen raad. Maar de discussies gelardeerd met de nodige humor stimuleren mij om regelmatig langs te surfen.
Ga vooral door. Frans Meeuws |
| Henk-Kwakernaat |
Posted: Mon 24 Jul 2006, 19:47
|
||
|
Golden Member ![]() Group: Moderators Posts: 1.195 Member No.: 11 Joined: 20-August 05 |
Beste Wim, Van harte gefeliciteerd, ik schat zo in dat jij de meer uitgebreide site hebt op het gebied van orgels in Nederland en d'r buiten. je orgelsite is zo langzamerhand hét standaardnaslagwerk (al moet ik wel constateren dat je nog niet klaar bent ) Jouw zes jaar inspanning hebben in elk geval tot iets moois geleid, iets wat naar mijn mening alleen nog mooier kan worden. Ga zo door Wim ! Enne, neem ook wat te drinken van ons gezamenlijke feest ! (Enne Geraldine is onze virtuele bar-lady die de virtuele glazen vol doet met virtuele drankjes waarvan je alleen virtueel dronken kan worden ) |
||
| tonreijnaerdts |
Posted: Wed 26 Jul 2006, 00:03
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 731 Member No.: 43 Joined: 23-September 05 |
Een late reactie van deze kant. Ook ik wens het forum niets dan voorspoed, ook al sluimert de zaak de laatste tijd een beetje. Ik zelf zit momenteel midden in een aantal concerten en dat is met dit weer knap lastig, de mensen blijven op sommige dagen massaal weg vanwege de hitte en daar maak je je dan maandenlang moe voor. Maar daar zitten collega's natuurlijk even goed mee.
Tussen de bedrijven in werk ik nog steeds aan mijn fotowebsite . Volgende week wacht een knap lastig programma in de Munsterkerk te Roermond, waar ik mij weer wat op de hals heb gehaald met een symfonie van Widor en verder werken van Franck, Vierne, Tournemire, Dupré, Languetuit (Toccata) en Pierné. Ik studeer tegenwoordig met een grote fles Spa-water naast me, en die raakt telkens na een oefensessie tot de laatste druppel leeg Waar zou Nico toch zitten? Zonder hem is het maar een stille bedoening hier |
| pim |
Posted: Wed 26 Jul 2006, 12:37
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 298 Member No.: 92 Joined: 1-March 06 |
volgensmij istie vertrokken naar zonnige oorden
groeten Pim |
| Henk-Kwakernaat |
Posted: Wed 26 Jul 2006, 13:06
|
|
Helemaal fout Pim, volgens mij is er een wereldwijde hittegolf
Dus : Nico kan overal op deze aarbol zitten al denk ik dat Frankrijk de meest voor de hand liggende plaats is. |
| johanblok |
Posted: Wed 26 Jul 2006, 15:38
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 656 Member No.: 58 Joined: 8-November 05 |
Ik denk dat zijn woorden v e r d a m p t zijn voor zij het forum b e r e i k t h e b b e n .
|
| tonreijnaerdts |
Posted: Wed 26 Jul 2006, 21:21
|
||
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 731 Member No.: 43 Joined: 23-September 05 |
Maar ik twijfel of hij met die hitte zijn toevlucht zoekt tot hete kerkgebouwen, ook al staan daar nog zo'n mooie CC's Misschien ergens hoog in de bergen, waar het klimaat wat draaglijker is, maar staan daar ook CC's? Eigenlijk een aardig raadsel voor dit forum: waar staat de hoogst gelegen CC? En waar de laagst gelegen? (gemeten volgens ANP) Veel succes mensen, ik ben reuze benieuwd naar de oplossing. Degene die komt met de oplossing verdient eigenlijk een prijs (met hittebonus). |
||
| Nico van Duren |
Posted: Mon 31 Jul 2006, 22:47
|
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 3.868 Member No.: 7 Joined: 15-August 05 |
Ik was dus op KOS mensen gedurende 2 weken !
Er is daar een hoge berg. Maar geen CC..... |
| Orgelsite |
Posted: Mon 7 Aug 2006, 18:42
|
||||
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 552 Member No.: 60 Joined: 14-November 05 |
Sja.... ik weet niet wat het hoogst of laaggelegen plekje is voor een CC... maar ik weet wel dat de stand van het NAP (nieuw amsterdams peil) de komende eeuw toch wel zou kunnen gaan veranderen als de gletsjers op groenland en de zuidpool gaan smelten.... |
||||
| Henk-Kwakernaat |
Posted: Mon 7 Aug 2006, 19:33
|
||
|
Ach Wim, één ding staat vast : het NAP ! Enne, over honderd jaar........ dan ben ik 151, misschien dat we dan weer een ijstijd aan zien komen |
||
| Nico van Duren |
Posted: Wed 9 Aug 2006, 22:27
|
||
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 3.868 Member No.: 7 Joined: 15-August 05 |
Hoeveel meter ligt Haarlem boven NAP ? |
||
Pages: (2) [1] 2 |
![]() ![]() ![]() |