| · Toelichting · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
| Welcome to O R G A N I S T. We hope you enjoy your visit. You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free. Join our community! If you're already a member please log in to your account to access all of our features: |
![]() ![]() ![]() |
| Jan |
Posted: Thu 7 Sep 2006, 20:03
|
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 1.429 Member No.: 42 Joined: 23-September 05 |
Wie van jullie bestelt zijn bladmuziek wel eens via het internet?
Vandaag heb ik via www.musicroom.com wat besteld. Al een geruime tijd ben ik op zoek naar een prelude van William Harris. Deze werd vooraf gespeeld bij de uitvaart van prinses Diana Na een tip van Marco kwam ik op een site waar het programa stond vermeld. De prelude kwam uit een serie van "four short pieces" en stond in E-flat. Het eerste aanknopingspunt had ik nu. Na wat gegoogle bleek deze prelude te staan in een boek: William H. Harris: Three Preludes For Organ en het boekje kost £ 7.95 verkrijbaar bij www.musicroom.com Omdat de shippingcost toch al betaald moet worden en zelfs free is boven een bepaald bedrag heb ik er meteen maar wat Christmas Preludes bij besteld. Ik had via het internet al eens muziek besteld bij sheetmusicplus en heb hier goede ervaringen mee. Betrouwbaar en een snelle service. musicroom ken ik niet maar het lijkt me wel o.k. Heeft iemand van jullie goede of slechte ervaring met het online bestellen van muziekstukken? Geef de slechte en onbetrouwbare sites even door. |
| marcoborkent |
Posted: Thu 7 Sep 2006, 22:01
|
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 1.089 Member No.: 74 Joined: 26-January 06 |
Ik bestel mijn muziek eigenlijk alleen nog maar via internet en vrijwel nooit 'fysiek' via de muziekhandel. Nadeel is dat veel muziek dus op de 'gok' wordt gekocht, je hebt niet altijd de beschikking over notenvoorbeelden.
Waar koop ik de muziek? Nou, tot nog toe alleen maar in Nederland via allerlei verschillende websites, teveel om op te noemen. Ik heb nog nooit in het buitenland besteld; sinds kort heb ik echter een creditcard dus dan wordt dat ook weer wat makkelijker. Die prelude van Harris is trouwens inderdaad een fraai stuk muziek. Jan, nogmaals bedankt voor het toesturen! |
| johanblok |
Posted: Fri 8 Sep 2006, 08:45
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 656 Member No.: 58 Joined: 8-November 05 |
Ook ik bestel eigenlijk alleen nog via internet, bijvoorbeeld www.c-majeur.com, broekmans en vanpoppel, en die zaak in Veendam waar ik de naam van kwijt ben. En nieuwe muziek van nederlandse componisten ook wel bij www.donemus.nl
|
| Jan Peter Teeuw |
Posted: Fri 8 Sep 2006, 09:29
|
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 2.263 Member No.: 27 Joined: 26-August 05 |
Ik bestel met enige regelmaat iets uit het antiquariaat van Wim Zwart (www.wimzwart.nl). Snelle levering (meestal binnen 2 dagen binnen) en het leuke is dat je er bijna altijd een extraatje bij krijgt: een nummer van de Orgelvriend, een muziekbijlage uit een dergelijk blad, etc.
|
| johanblok |
Posted: Fri 8 Sep 2006, 09:47
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 656 Member No.: 58 Joined: 8-November 05 |
Ik kijk af en toe op http://www.gebruiktebladmuziek.nl/ of er iets leuks tussen zit.
|
| Jan Harmsen |
Posted: Wed 27 Sep 2006, 18:01
|
|
New ![]() Group: Members Posts: 12 Member No.: 166 Joined: 20-September 06 |
Ik heb wel eens bij Broekmans en van Poppel wat via hun website besteld. Dat ging prima, na een paar dagen was de bestelling in huis. Een nadeel is wel dat niet overal bij staat om welke uitgave het gaat.
Bij gebruikte bladmuziek is het risico natuurlijk nog groter, omdat je niet weet in wat voor staat het zich bevindt. Ik vind dat sommige zaken op de genoemde site nog best duur zijn, gezien het feit dat het gebruikt is. |
| Jan |
Posted: Thu 15 Mar 2007, 21:21
|
|
Golden Member ![]() Group: Members Posts: 1.429 Member No.: 42 Joined: 23-September 05 |
Gooi en Sticht was vroeger een begrip in de Rooms Katholieke wereld.
G&S gaf een weekendmisboekje uit (met natuurlijk daarin liederen waarvan men zelf de uitgave had) Veel partituren door G&S uitgegeven kon men slechts krijgen door dure mappen te bestellen met daarin een heel verzameling van de componist. Inmiddels is de uitgave van de bladmuziek van Gooi en Sticht overgenomen door uitgeverij KOK uit Kampen. Deze bieden de bladmuziek van G&S aan via PDF files die men kan downloaden van het internet (tegen betaling natuurlijk). Het leuke van deze service is dat men de bladmuziek direct kan verkriijgen. Als men slechts 1 bepaald nummer kan wil downloaden uit een muziekboek dan is dat ook mogelijk (Je hoeft dus niet meer het hele werk aan te schaffen) Werken die niet meer verkrijgbaar waren zijn door de scanner gehaald en zijn dus plots wel weer verkrijgbaar. Ik heb echter wel het idee dat het om wat oudere muziek gaat en er weinig nieuws meer aan toegevoegd is. En helaas zijn de PDF files niet goedkoop... zo'n 3 euro. Men heeft natuurlijk wel veel werk verricht om dit op te zetten en die mensen moeten ook eten. Voor wie nieuwsgierig is geworden: http://www.kok.nl/muziek/ |
| jwhakvoort |
Posted: Thu 15 Mar 2007, 22:36
|
||
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 737 Member No.: 70 Joined: 7-January 06 |
Bij hoge uitzondering wel eens wat via de site van Broekmans als er haast bij is. Ik ben er geen liefhebber van. Je weet meestal niet welke uitgave wordt toegestuurd en ook is het veel beter om een beoogde aanschaf eerst rustig ter plekke in te zien voordat de koop gelsoten wordt. Normaal gesproken ga ik daarom een paar keer per jaar met pinpas richting Utrecht, breng daar een halve middag in de winkel van Broekmans & v. Poppel door en kan daarna weer even met studeren vooruit. (Deze reisjes vanwege budgettaire redenen niet te vaak ondernemen! ) |
||
![]() |
![]() ![]() ![]() |